Oldalak

:)

The Formula 1 Widget
requires Adobe Flash
Player 7 or higher.
To view it, click here
to get the latest
Adobe Flash Player.

2012. július 30., hétfő

5. rész


Esett. Az első dolog, amit meghallottam mikor felébredtem, az az esőcseppek kopogása volt, melbourne-i szállodai szobám ablakának párkányán. Visszahunytam a szemem, és gyorsan végiggondoltam mi vár rám aznap. Nem lepődtem meg, hogy szinte amint felöltöztem, Kimi lépett a szobába.
- Jó reggelt bajnok - köszöntem neki, miközben elraktam a laptopom.
- Neked is - felelte és az ablak irányába pillantott - jobb lett volna, ha nem esik ma.
- Még elállhat - vontam vállat. Végül igazam lett. A pályabejárást már eső nélkül sikerült lebonyolítani, aminek kétség kívül mindenki örült. Láttam, hogy Kimi tényleg koncentrál, ez volt az első alkalom a szezonban, hogy a teszteken kívül a Lotus F1 Team pilótájaként léphetett pályára. Bevallom én is izgultam kicsit, de hamar elmúlt, ahogy figyeltem amint Kimi beszáll az autóba. Akkor már csak a feladat volt, semmi más.
- Oké Kimi, a pálya hőmérséklete 18 °C a levegőé 20°C. Enyhe szél van a célegyenesben - mondtam el neki az időjárási adatokat. Közben 'valahogy' megtudtam, hogy De La Rosa autóját még nem szerelte össze teljesen a Hispania. Hozzám valahogy mindig eljutottak a paddock-ban keringő pletykák és információk, köszönhetően annak, hogy én, és a szerelőim is nyitott szemmel és füllel jártunk. Így tudtam meg például, hogy a Red Bull ma elsősorban a beállításokra koncentrál. Nem mertem Kimit száraz pályás abroncsokkal a pályára küldeni, ahhoz túl vizes volt minden. A 2012-es szezon első pályára gördülő pilótája címet Jean-Eric Vergne kapta, őt gyorsan követte Ricciardo, Maldonado, Glock és Senna, majd végül Webber. De mért idő az nem volt. Kimi is kiment egy installációs körre, de aztán kértem, hogy jöjjön vissza.
- Nagyon csúszik a pálya - magyarázta Kimi a rádióban, látva, hogy a monitorokat fürkészem. Végül Ricciardo futotta a legelső mért kört 1:47.448. Jött Vettel, egy nyilvánvalóan jobb autóval: 1:44.870. Úgy gondoltam mi még várunk, hogy még jobbak legyenek a feltételek.  Alonso futott egy 1:37-es időt, erre már bólogattam, alakult a helyzet. A Hispania megállt Karthikeyan alatt, ezen mosolyognom kellett.
- Na ők sem jelentenek nagy veszélyt idén - vontam vállat - Kimi menj ki, nézzük meg mi a helyzet.
- Valami nincs rendben a szervóval - jött a rövid összegzés.
- Gyere vissza - sóhajtottam és megcsóváltam a fejem. Nem lesz jó, ha visszatérő problémáink lesznek a szervóval. Mikor Kimi visszajött, rövid úton úgy határoztunk, hogy szedjük szét, és inkább most legyen kevesebb a körök száma, mint holnap. Már nem igazán érdekelt a pillanatnyi állás, azt figyeltem, hogy a szerelők mit csinálnak. Végül negyed órával a vége előtt az autót összeszerelték, és Kimi megint a pályára gurult. A végére a 10. helyet szereztük meg, ami összességben nem volt rossz. Nem éreztem mérvadónak ezt az eredményt, és Kimi már pozitívabban vélekedett a szervóról is. Gondoltam meglátjuk mi lesz délután.
***
Délutánra leszakadt az ég. Sokkal több volt a víz a pályán, ami problémát jelentett, mert a futamra száraz időt mondtak, és így nehezebb volt belőni a beállításokat. Közvetlen a kezdés előtt állt el az eső, de persze a víz maradt.
- Kimi a pálya mellett áll a víz kisebb-nagyobb tócsákban, a fehér vonalat meg a műfüvet kerüld, bár nem hiszem, hogy ezt külön ki kellene emelnem - halványan elmosolyodtam - a pálya hőmérséklete 25°C a levegőé 21°C.
Nem tetszettek a fekete felhők a pálya fölött, és esni is kezdett az eső, néhány perc múlva. Perezt kiküldte a Sauber, gondoltam jó lesz megnézni milyen a pálya. Már a második kanyar után is látszott, hogy nagyon vizes. Vegne 1:52.220-as mért kört futott, ez még viccnek is rossz volt. A kis csapatok kiküldték a pilótáikat, de mi még vértunk. Végül amikor Button kiment, ténylegesen figyelni kezdtem. A DRS-t is engedélyezték, ez már jó jel volt, de mi még mindig vártunk. Csak akkor küldtem ki Kimit, amikor már száraz pályás gumikkal is mehetett. De csak a 19. helyet sikerült megszereznünk, nem sok mért kört futottunk, inkább a beállításokra figyeltünk. Viszont gyűjtöttünk jó néhány adatot, amit én mint mérnök nagyra értékeltem. 
- Holnapra aránylag meleget mondanak - jött oda hozzám Simon az edzés után
- Remélem is - morogtam
- Sikerült belőni a beállításokat? - kérdezte
- Igen - bólogattam és már rájöttem hová akar kilyukadni - tudom mire gondolsz és igazad van.
- Na látod - mosolygott és elindultunk vissza a home-ba. Rájöttem, hogy fölösleges elégedetlenkednem, és mire beértem az irodámba, már körvonalazódtak a fejemben a gumitaktika részletei. Leültem és lejegyzeteltem ami hirtelen eszembe jutott aztán nekiálltam elemezni az adatokat. Kimi elég sokáig volt interjúzni, bár nem is számítottam másra. Most ő volt az újdonság, a nagy visszatérő, mindenki azt akarta tudni, mit érez most, hogy visszatért. Erre a gondolatra el kellett mosolyodnom, Kimi nem éppen az az ember aki nyíltan beszél bárkinek az érzéseiről vagy gondolatairól. Mikor kopogtak elkezdtem összepakolni.
- Gyere bajnok - szóltam ki, de a pakolást nem hagytam abba.
- Nyugtalanít a szervó . jelentette ki minden kertelés nélkül.
- Tudom, tudom - bólogattam és elhúztam a számat.
- Ne érts félre, nem azt mondom, hogy az egész munkátok amit bele fektettetek nem ér semmit sem - jegyezte meg
- Tudom Kimi, de most nem tudok mit mondani - vontam vállat - holnapig még mindenképpen várnunk kell, de dolgozunk rajta és ez csak azon múlik mennyire sikerül az igényeidre hangolni. Szóval arra kérlek, bárki bármit mondd, jelezd, ha valamin változtatni szeretnél, mert fontos, hogy tudjam mit kell még átgondolni rajta. Mindegy mennyit kell dolgoznom vele, megcsinálom. Ha kell, egyedül.
- Remek mérnök vagy - mosolyodott el
- Ugyan már - vontam vállat mosolyogva - ez a dolgom.
- Na gyere menjünk vissza a hotelba - kezdett ő is pakolni mellettem - gondolom amúgy is alig várod, hogy kiértékelhesd az adataimat.
- Eltaláltad - nevettem el magam, majd becsuktam magunk mögött az ajtót.

 

6 megjegyzés:

  1. Szia! Annyira jó olvasni azokat a részeket, amelyekben egy profi mérnök személyébe bújhatok. Remélem sietsz a folytatással és sok ilyen rész lesz benne!!
    Puszi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen :) Pedig még aggódtam is hogy sok lesz benne a technikai részlet, hogy esetleg untatni fog valakit, de akkor nem :P Ígérem sietek :)

      Törlés
  2. Szia,most találtam rá a blogodra és nagyon tetszett.Imádom ahogy Kimi és Ellie együtt dolgoznak,mintha már évek óta ezt csinálnák,így együtt.Nagyon várom a folytatást és meg szerettem volna kérdezni benne lennél-e egy cserében.
    a blogom címe: http://fightforusf1.blogspot.ro/
    Előre is köszi.:D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! :)
      Köszi, hogy írtál :) Persze, hogy benne vagyok a cserében :P

      Törlés
  3. Szia! Nagyon tetszik a történeted..A legjobb számomra az benne, hogy nem egy "találkozunk és rá 2 napra már szeretlek történet (már sok ilyet olvastam :D )+ kis technika, női versenymérnök, + Kimi is nagyon aranyos benne..Szóval nagyon tetszik, Gratula, csak így tovább.. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia :) Köszönöm hogy írtál, meg a dicsérő szavakat :) igyekszem :$

      Törlés