Oldalak

:)

The Formula 1 Widget
requires Adobe Flash
Player 7 or higher.
To view it, click here
to get the latest
Adobe Flash Player.

2015. április 18., szombat

11. Silverstone

Szombat reggel, Silverstone-ban, nap ragyogott be a hotelszobám ablakán. Kinyitottam a szemeimet, és az ablak irányába bámultam. Tudtam, hogy nincs olyan szerencsénk, hogy száraz idő legyen az edzésen, az időmérőn meg pláne. A pályára megint csak lassan értünk ki, a dugók miatt. És ráadásul még az eső is cseperegni kezdett.
- Remek - morogtam, Kimi meg kuncogni kezdett mellettem.
- Ne röhögj - szóltam rá, de egy pici mosolyt azért megeresztettem - nincs jó kedvem.
- Elállt az eső - jelentette ki kicsivel később, én meg elnevettem magam.
- Ülj autóba - mondtam neki - jó lenne megtenned néhány kört mielőtt újból esni kezd.
- Igenis - nevetett, és már ment is oda az autó mellé. Amint zöldre váltott a lámpa, Kimi már kint is volt a pályán, hogy megtegye az installációs körét. Jött a két Mercedes, Maldonado (jelezném, hogy itt becsuktam a szemem) és Button is. Az időket szinte lehetetlen volt követni, folyamatosan változtak. Aztán Pic alatt megadta magát a technika.
- Kimi, Pic megállt, sárga...nem, piros zászló. Gyere vissza - szóltam rá a pilótámra (nem mintha ő nem látná a zászlókat).
- Oké - felelte, és hamarosan meg is érkezett. Az ismételt zöld jelzés után, Kimi második időt futott. Rosbergről kiderült hogy már a home-ban ebédel. Pic megint megállt, Grosjean is beindult, én meg csak kapkodtam a fejem, hogy mi ez gyerekek ping-pong meccs? Végül is 5.-ek lettünk, elégedetten szemléltem a monitort. Kimi is jóval elégedetteb volt.
- Hogy érezted, rendben volt az autó? - kérdeztem tőle mikor átsétáltunk a home- ba.
- Alapvetően igen - bólintott - csak az egyensúly mintha eltolódott volna.
- Használtad a KERS-t? - kérdeztem gyanakodva.
- Nem - felelte - nem mertem kockáztatni az víz miatt.
- Ez esetben ne haragudj, de nem eszem most veled - mondtam gyorsan és visszafelé indultam a garázsba.
- Oké srácok, nézzük meg a KERS-t - mondtam a szerelőknek - ha nem jó, indítsuk újra a rendszert. Ha még akkor se működik akkor nincs mit tenni egyenlőre.
A szerelők figyeltek, bólogattak, majd munkához láttak. Háromnegyed órával később elküldtem a srácokat ebédelni. A KERS még mindig nem működött. Sóhajtottam, és feltelepedtem az egyik tárolóra.
- Na mi a helyzet? - érkezett meg mellém Kimi, és a kezembe adott néhány szendvicset egy tányéron.
- Jó ég - temettem a tenyerembe az arcom és elnevettem magam.
- Na, mi lenne veled nélkülem? - vigyorgott Kims.
- A halálom előtti utolsó két szavam az lenne, hogy '' nincs KERS '' - húztam el a szám.
- Na az remek - sóhajtott - holnapig meg tudjátok csinálni?
- Holnapig biztosan - bólogattam - de az időmérőn még nem lesz.
- Hát akkor megpróbáljuk anélkül megcsinálni - felelte - de te viszont egyél. Hozzak narancslevet az irodádból?
- Légyszi - adtam a kezébe a kulcsokat - egy angyal vagy.
Csak mosolygott, és elindult visszafelé a home-ba. Mire a szerelők visszaértek, már csak egy bő óra volt az időmérőig. Figyeltem az utolsó mozzanatokat. Az eső még mindig esett mikor Kimi beszállt az autóba, így a köztes gumik voltak fent.
- Kimi a levegő 17, a pálya 22 fokos. Enyhe szél van a szélegyenesben. A fékegyensúlyon lépjünk vissza 10 fokozatot, KERS még mindig nincs - összegeztem neki.
- Rendben van - válaszolt. Az első ideje a 12. helyre volt elég, aztán kint hagytam még, mert nem esett nagyon. Végül a Q1-ből a 7. helyen jutottunk tovább, ami alapvetően elég jó eredmény volt KERS nélkül. De nem tudtuk mire lesz elég ez, a következőkben.Mire a Q2 elkezdődött, már erősebb esővel kellett megbírkóznunk. Feltettük az extrém esőgumikat, és sikerült is lila 2. szektort futnunk. Aztán a helyzet folyamatosan romlott, Schumacher keresztbe állt a pályán, végül Alonso modta ki azt, ami mindannyiunk fejében megfogalmazódott: le kell állítani az időmérőt. 6:19-nél megszakították az edzést. Azonnal az időjárás monitort keztem figyelni. Legalább még másfél óráig ilyen intenzitású esőt jósoltak.
- Srácok - szóltam be a boxba - amint visszajön essünk neki a KERS-nek. Kb. másfél óránk van rá, jó lenne ha sikerülne megjavítani. 
Mikor Kimi visszajött, már a boxban voltam, intettem neki, hogy szálljon ki.
- Kb. másfél óránk van - mondtam neki - abban reménykedem, hogy meglesz a KERS ennyi idő alatt.
- Remélem - bólogatott - elképesztő az idő odakint. 
- Hol a legdurvább? - kérdeztem
- Könyebb azt felsorolni, hogy hol nem - nevette el magát
- Akkor mindegy - nevettem én is.Kimi közben derékig lehajtotta az overallját, és a sisakját letette a tárolóra a nyitott laptopom mellé. A szerelők villámgyorsan szétkapták az autó hátulját és nekiálltak megjavítani a KERS-t. A többi csapat is kisebbfajta szerelést indított meg, és mikor kinéztem a boxutcába láttam hogy Simon befelé tart a pitwall-ról.
- Rainy Rennie - húztam el nevetve a számat mikor a nem kicsit vizes mérnök megérkezett mellém - ez volt minden álmom.
- Haha nagyon vicces, Ellie - nevetett ő is, majd az autóra pillantott - látom próbálkoztok.
- Most van esélyünk, hátha megoldhatjuk - feleltem - a 7. hely nem rossz, de a KERS csak javíthat rajta.
- A rajongók kissé csalódottak - pillantott Simon a lelátók felé.
- Érthető - bólintott Kimi - nem sok autót láttak még a hétvége alatt.
- A Mercedeses szerelők szórakoztatják őket - jegyezte meg a mérnök.
- Ha nincs jobb dolguk - csóváltam a fejem - bár én a helyükben inkább szereznék egy kis pillanatragasztót.
- Pillanatragasztót? Minek? - kérdezte Kims és Simon egyszerre.
- Hát a DRS-hez - feleltem egyszerűen, mire mindketten nevetni kezdtek. Simon úgy határozott, hogy visszamegy a pitwall-ra, én meg úgy döntöttem kinézek, hogy mi folyik a boxutcában. A Mercedes szerelői és mindkét pilóta kint állt a boxutcában, szemben a lelátókkal, és együtt hullámoztak a nézőkkel. A másik oldalon a Red Bull szerelői papírhajókat bocsátottak vízre, a boxutcán átfolyó kisebbfajta patakon, és egy kis kockás zászlót lengettek fölöttük. Aztán mikor bementem a boxba, láttam, hogy webteam-ünk néhány tagja egy fekete - arany kerti törpét pakolgat ide-oda a boxban, és lefotózzák.
- Ha nem indítják el a Q2-t sürgősen mindenki megőrül - nevettem el magam és megálltam Kimi mellett - a Red Bull megint hajókázósdit játszik. 
- Csináljak én is egy papírhajót? - nevetett
- Amíg nem a telemetriádat bocsátod vízre, addig azt hajtogatsz amit akarsz - nevettem el én is magam. Kb. 2 óra után jött a hír, hogy 10 perc múlva indítják újra az időmérőt. A KERS-t nem sikerült teljesen megjavítani, ezért úgy döntöttünk a továbbiakban sem használjuk. Picit még a nap is kisütött. Maldonado volt az első, aki kiállt a vonalhoz, már majdnem 8 perccel az indítás előtt.
- Ő mit csinál? - vontam fel a szemöldököm - melegíti a gumikat a napon?
A szerelők remekül szórakoztak, még akkor is nevetgéltek mikor Kimi a köztes esőgumikon kigurult a boxból. Úgy döntöttünk várunk még, hogy kisebb legyen a forgalom. Végül a 6. helyen jutottunk tovább a Q3-ba. A box szomszédos oldala egy emberként szisszent fel, amikor Romain a kavicságyba csúszott. A Q3-ban Kimin volt a csapat szeme, még a túloldal szerelői is a monitorra tapadtak. Kimi kiment, és el is kezdett egy mért kört.
- Kimi előtted Maldonado túl közel van, inkább maradj ke - mondtam neki, és láttam, hogy elveszi a gázt. Végül az 5. helyen végeztünk aminek személy szerint örültem. Pont akkor léptem az összekötő folyosóról a home-ba amikor Kimi megérkezett az irodám ajtajához.
- Csak nem engem keresel? - mosolyogtam rá
- Eltaláltad - mosolygott ő is.
- Rendben volt az autó? - kérdeztem tőle és beengedtem magunkat az irodába
- Igen - bólogatott - hogy áll a KERS?
- Már kész van - feleltem - minden készen áll holnapra.
- Akkor menjünk vissza és pihenjünk kicsit - nyújtotta felém a kezét.
- Nem mintha nem lenne dolgom, de oké - nevettem, és hagytam magam visszavinni a hotelba.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése